Popis cesty Karibikem.

Odjíždíme autem do Prahy (Paříže), případně letíme Praha Paříž.  Z Paříže se ,,přesuneme,, na ostrov Martinique a nalodíme se na naši plachetnici.

Cesta začíná.

a

Konečně je to tady a skupinka přátel, startuje z Prahy svoji cestu na Karibik. Nyní směr Paříž.

Paříž

b

Naši přestupní stanicí je Paříž. Máme čas na prohlídku a připravit se na další část naší cesty, nyní směr naše plachetnice na ostrově Martinique.

Let probíhá

c

Letecký přeun a tím i konec naší cesty k plachetnici se blíží.

Martinique

d

Konečně v přístavu, Vítáme se s kapitánem Tomášem, (fousáč vlevo).  Dobrá večeře -pívečko , trocha  občerstvení a bude následovat nalodění a první noc na ,,naší,, plachetnici, kde budeme trávit svoji ,,Dovolenou snů,, po dobu 14 d ní a nocí.

Neděle.

g

Vítájí nás první paprsky slunce v zálivu Le Marin na Karibském ostrově Martinique.

Ráno u snídaně.

e

Dnes,  v neděli, doplníme zásoby , prohlídnem si okolí a vyrazíme směr ostrov St, Lucie,

Pondělí

001-pondeli

Ostrov Svatá Lucie, kotvíme v zátoce Rodney Bay. Prošli jsme národním parkem, s výstupem na bývalou koloniální pevnost. Po krásné  prohlídce jsme se přesunuli do romantické zátoky Marigot bay. Zde jsme přenocovali.

Úterý

marigot-bay

Vystoupili jsme na břeh zátoky Marigot Bay.

Zde jsme vyměnili peníze za místní měnu a vystoupili nad zátoku kde kotvíme, pořídit pár fotografií, dát si drink v místním vyhlášeném baru, ale hlavně si nechat uplést od místních domordců klobouky z palmového listí. Místní umělec před námi vylezl na palmu, usekl čerstvé listí a před námi tyto krásné věci upletl tzv. ,,přesně,, na míru

Odpoledne jsme se přesunuli na grilovačku do opuštěné, nádherné zátoky. Černý písek, nikde nikdo, palmy nad námi a zapadající slunce za naší plachetnicí vytvořilo nezapomenutelý zážitek.

Středa

vodopady

Přesunuli jsme se na ostrov plný zeleně, ostrov Svatý Vincent, do přístavu Šatobele. Po přespání jsme vyrazili na prohlídku nádherných  vodopádů Po výletu jsme se přesunuli do zátoky Valilabu Bay, kde se točili hlavní scény filmu ,,Piráti z Karibicu,,.

Čtvrtek

kotvime

Přijíždíme do přístavu Valilabu Bay a již vidíme známí kamenný oblouk, kde ,,viseli,, piráti při příjezdu Jacka Sp. Kulisy, které vídíme již trochu ,,ohlodal,, čas a místní. Kotvíme,, na zpátečku,, je do dost složitý manévr, ale náš kapitán to s naší pomocí perfektně zvládl. Vytahujeme dinky (motorový člin) a jedeme se za tmy ,,mrknout,, na břeh. Kapitán nás vede do neuvěřitelně atmosfericky nabité hospůdky, která dýchá v rytmu REGE.

Pátek

zatoka

Vítá nás slunečné a horké ráno. Vytahujeme kotvu a vyjízdíme směr  ostrov Bequia. Cesta bude trvat asi 4 hodiny. Proběhla bez problémů . Kotvíme a máme ještě čas se projít po přístavu. Barevné malebné městečko nás uchvátilo svoji atmosférou.  Rege opět hraje, stmívá se. Internet j sme zase nenašly, tak vyrážíme do restaurace kde hraje Zdenek (70 let ), se svoji manželkou, se kterou je již 30 let na moři. .Restaurace je pěkná,  Zdenek hraje blus na klávesy a jeho paní jej doprovází na saxík.

Sobota

tobago

Fotografie je pořízena na malém ostrově v souostroví TOBAKO GAYS, perly v Karibiku. Po 4 hod. pěkné jízdy, jsme chytili tuňáka.  Bude super večeře.

Dojiždime do uchvatné scenérie  národního parku Tobago Gays. Malé,  krásne ostrůvky s průzračnou vodou, jachty zakotvené v zátokách. Počasí nám přeje a užíváme si nejkrásnějšich mist v  Karibiku. Po zakotveni hned šnorchlujeme.

Na večer jsme si dopřáli honosnou  večeři, stejky z čerstvě uloveného tuňáka s brambůrkama a fazolkami.

Neděle

humr

Dnes to byl skutečně velký zážitek. Šnorchlovalo se společně ze želvami u nádherného výběžku ostrova s palmovým hájem. Při trošce štěstí a mnohým se to i podarilo, jsme je i pohladily. Bylo jich tam docela dost. Pásly se travičce, kolem se následně prohnala baracakuda, tuňák a videli jsme i  ježíka.

Nádherný výstup na malý vrch nad pláží s bílým pískem, kde jsme fotili leguány.

Odpoledne jsme se vypravili na šnorchlování u rifu. Večer jsme zakončiliy objednaným grilováním kde jsme si pochutnali na humrech, zelenině a ovoci.

Pondělí

TOBAGO CAYS, krásný ,,Ostrov pírátů,, uplně neobydlený,. Není s podivem, že si jej vybrali na filmování. Posbírali jsme pár kokosů a po koupání , prohlídce a fotografování, jsme přejeli na PALM ISLAND. Nádherný ostrov plný palem, krásných bílých pláží. Vysoké horko ,,vyslalo,, všechny do stínu palem na břeh. Bylo tam také co fotografovat. Následně jsme vyrazily kotvit na Union ISLAND.

Úterý

palm

Naše dnešní cesta vedla na ,,mini,, atol v Karibiku za ostrovem Junior Island. Následně přejedeme do zátoky na ostrově Palm Island.

Středa

streda-2

Prozatím jsme celou cestu jeli na jih, až na 14 rovnoběžku. Nyní se otáčíme zpět cestou na sever. Dovolená však ještě nekončí. Přesunuli jsme se z Tobago Gays, kolem Palm Island a ostatních ostrovů přímo na ostrov Svatý  Vincent . Zde jsme v zátoce Cumberlend Bay přenocovali..

Čtvrtek

ctvrtek2

Dopoledne jsme s místním průvodcem vyrazili do deštného pralesa. Prohlídka byla velmi zajimává až dobrodružná. Prakticky 100% vlhkost, ale úžasná příroda. Po cestě zpět jsme doplnili zásoby a odpoledne jsme vyrazily na cestu zpět s přenocováním v zátoce Rodney Bay na Ostrově Svaté  Lucie. Zítra ráno máme poslední přesun, do zátoky Le Marin, na ostrově Martinique.

Pátek, sobota.

konec-28229

Vážení,

tato cesta byla psána ,,LIVE,,  přímo z lodi. Přátelé a rodina , tak mohla společně ,,sdílet,, dovolenou společně.

S pozdravem Juhász Team.

-------------------------------------------------------------------------------

V pátek ráno jsme dorazili do přístavu Rodney Bay na ostrově Sv. Lucie. Budeme se dále přesunovat na Martinique. Tam jsme dojeli v pátek odpoledne. a dojeli jsme do místa, kde naše cesta začala, do přístavu Le Marin. Zde je cíl naší cesty. Dopoledne jsme navštívili místní trh, prohlídli si přístavní město, nakoupili poslední dárky a odpoledne jsme se začali připravovat na cestu domů.

Vezeme si sebou mnoho fotografií,  filmového mateiálu, a mnoho zážítků, jak z moře  ( viděli jsme velryby, delfíny, létající ryby, želvy, rejnoky, baracudi, ulovily jsme 2 x tuňáka a pod.)  tak na souši, ( deštné pralesy, přírodní rezervace, koloniální památky, leguány , kolibříky a pod).

Pojeďte i Vy příště s námi a poznejte krásu Karibiku.